Raw och vegansk guacamole

Glutenfritt, Raw, Tillbehör, Veganskt, Vegetariskt / Avokado, Guacamole, Raw, Veganskt, Vegetariskt / Permalink / 0
Är det någon fler än jag som ällllskar guacamole?! Tänkte väl det. Så himla gott att ha som tillbehör till ugnsrostade grönsaker till exempel, eller varför inte till fredagstacon? Den här guacamolen är både raw och vegansk då jag testade att göra den på cashewgrädde i stället för creme fraiche som jag brukar ha i guacamole. Det blev i mitt tycke riktigt bra. Testa gärna, och berätta gärna vad ni tyckte.
Raw och vegansk guacamole
1,5 dl cashewnötter
½-1 dl vatten
1 mogen avokado
1 vitlöksklyfta
saften från ½ lime
½ dl mango (färsk eller fryst)
salt och peppar
 
Blötlägg cashewnötterna i 4 timmar. Häll bort vattnet. Mixa nötterna och späd med lite vatten till en krämig konstistens. Ju bättre mixer desto lenare cashewkräm (min mixer börjar bli lite slö så konsistensen var inte helt ok). Tillsätt resten av ingredienserna och mixa ihop. Kyl ordentligt och dekorera med färsk koriander.
 
Mums!
Till top