Körsbärssmoothie och skogsdoft

Drycker, Frukost, Glutenfritt, Mellanmål, Smoothie / Frukost, Körsbär, Livsnjutning, Skog / Permalink / 0

Att vakna med huvudvärken from hell är inte alls kul. Inte. Alls. Jag skulle vara på ett möte med flera utbildarenheter i Stockholms län idag, men det gick ju åt pipan när jag kände direkt då klockan ringde att det här inte kommer gå. Yrsel och illamående kryddade anrättningen, så det var bara att stanna i sängen. Efter ett tag kunde jag gå upp och göra frukost i alla fall, och då gjorde jag en smoothie på frysta körsbär, och för att få lite extra smak lade jag till några torkade körsbär också. Suuuupergott. Jag gick ut i vår lilla skog och satte mig där och njöt i solskenet av smoothien, lugnet, suset i löven, en hunds skall någonstans... Här satt jag och bara fanns. Så avkopplande.

Smoothien är riktigt mättande, mycket tack vare chia- och hampafröna, så jag har hållit mig mätt i flera timmar nu och snart är det dags för lunch. 

För en smoothie:
3 dl havremjölk (eller valfri mjölk)
1 mogen banan
1,5 dl frysta körsbär (ungefär)
2 msk torkade körsbär (ungefär)
1 krm vaniljpulver
1 tsk lúcumapulver
1 tsk camucamu-pulver
1 msk hampafrö
1 msk chiafrö
 
Mixa ihop allt ordentligt. Häll upp i ett fint glas och bara drick med andakt ute i en ljuvlig miljö. Jag lovar att sommarkänslan kommer över dig (trots att hösten lurar runt hörnet). 
Till top