Bananpannkakor med ljuvlig kokoskola-vaniljsås och blåbär

Frukost, Glutenfritt, Lunch, Mellanmål, Vegetariskt / Bananpannkakor, Coconut spread, Renée Voltaire, Vaniljsås / Permalink / 2
Bananpannkakor. Så enkla och goda att göra. Idag är det min sista semesterdag, så jag lyxade till det lite med att göra bananpannkakor till frukost. Mmmm! Har ni inte gjort dem, så skynda er att leta fram en banan och ett ägg och stek. Enkelt och smarrigt! 
 
Till detta gjorde jag en jääääääättegod sås på vaniljkvarg och Renée Voltaires Coconut spread (ej sponsrad!) och lite egenplockade blåbär från frysen. Klart på 5 minuter.
Bananpannkakor 1 port.
1 mogen banan (ekologisk såklart)
1 ekologiskt ägg
en doft vaniljpulver
kokosolja eller smör att steka i
 
Mosa bananen, dofta över vaniljpulver och knäck i ägget. Blanda om. Klicka smeten i medelvarm stekpanna och vänd. Här måste man vara snabb, då det annars är lätt att de trasas sönder och blir typ banan-äggröra i stället (been there done that).
 
Snabbgjord kokoskola-vaniljsås
½ dl vaniljkvarg (jag använder mig av Skånemejeriers yoghurtkvarg med vanilj)
1-2 msk Coconut spread (beroende på hur sött man vill ha det)
ev. lite extra vaniljpulver om man vill
 
Mikra coconut spread ett par sekunder så den blir mjuk, Blanda ihop med kvargen och ev mer vaniljpulver. Häll över pannkakorna och strössla blåbär över.
 
 
Hoppas ni gillar det!
#1 - - Felicia Holmgren:

Mums!

Svar: Ja! Jättemums! Prova gärna! :)
Nina W

#2 - - Joanna-Livet med psykisk ohälsa:

Så gott

Svar: Jättegott är det. Testa gärna. :)
Nina W

Till top